Recent Posts

3 fígle z callcentra. Tímhle uzemníte i cholerika v ráži



Dnešní guestpost patří Hořké blogerce, která se s vámi podělí o pár tipů, které jí naučil „Callcentrák.“ :) 


Válka by tě naučila. Hlad by tě naučil. Máma by tě naučila, ta by tě seřezala. 

Callcentrák, ten taky naučí. Nevím jak aktivní linka, ale pasivní zákaznická stopro. A to nejen trpělivosti a soucitu s operátorem, co pro vás zrovna vyřizuje reklamačku, ale i tomu, jak řešit konflikty, polykat urážky a vůbec jak poslat lidi do prdele tak slušně, že vám ještě popřejí pěkný den a na slyšenou! Nebo taky sbohem, hlavně že konečně zavěsí. 


Asertivní práva – protože samopal na ně vzít nemůžeš


Taky bych je nejraději poslala všechny hromadně do řitě. Jenže to nejde. Víte jak, firemní kultura, zaměstnaneckej kodex, několikatero zákaznický podpory a fakt, že zákazník je opravdu náš pán a nejen z peněz těch milejch a slušnejch máme výplatu.

Naštěstí je tu ale několik fajn způsobů, jak se s nima vypořádat. O některých jste možná slyšeli pod pojmem asertivní právo – například máte právo říct, že něco nevíte a minutku prosím, nejsem si jistá a nerada bych Vám sdělila mylnou informaci, zeptám se na vše své nadřízené, chvilinku strpení prosím, ráda Vám pak vše vysvětlím. 

A další třeba znáte z hodin základů společenských věd, psychologicko-sociologických seminářů a podobnejch humanitních ptákovin; jde především o klasické techniky, jak zvládat konflikty právě – a zas jsme u toho - asertivně. 

  • Nenechat se vyvést z rovnováhy 
  • Zachovat chladnou hlavu
  • Nesklouznout do osobní roviny
  • Vést diskuzi konstruktivně a k věci 

Co takhle technika gramofonové desky? Tedy neustálé a především klidné omílání vašeho stanoviska. Zkuste to, až vás doma pošlou luxovat nebo tak něco.


Je mi to líto, mami, ale opravdu to nejde. Aktuálně není v mých silách tvůj požadavek splnit, nicméně usilovně pracuji na zlepšení. 


No opakujte to do zblbnutí, a když přitom nezabřednete do hádky a výbuchy protistrany půjdou jedním uchem tam a druhým zase ven, máte vyhráno a máti to vzdá. 

Pokud si ale nechcete střihnout kolovrátek, pak je tu technika otevřených dveří. Jakože kopnout do zadku a zabouchnout? Ne. Otevřené dveře znamenají souhlas s argumenty protistrany. To by se zas mohlo hodit vám, které často bolí hlava a vaši miláčci či miláčičinky by si s váma už zase chtěli hrát.


Zlato, zcela chápu, že se cítíš nechtěně a na tvém místě bych to cítil/a stejně, ale zkus chápat i ty mě. Moje situace mi bohužel nedovoluje vyplnit tvé přání a uspokojit tvoje potřeby. Ano, vím, že se cítíš frustrovaně a věř mi, že rozumím i tvému vzteku, je zcela oprávněný, ale prosím, buď trpělivý/á, snažím se na tom pracovat. 


Vždycky zkrátka nalezněte v argumentech protistrany něco, s čím se dá souhlasit a co je pravdivé. Časem dojde protistraně energie vymýšlet další. Jestli se vám nechce ani do tohohle, ještě pořád je tu šance, že se vlk nažere a koza zůstane celá. Chce to jen nějaký kompromis přijatelný všemi zúčastněnými. Se zákazníkem na drátě to vypadá asi tak nějak:


Moc mě mrzí způsobené komplikace, pane Prďolo, expresní doručení pro Vás ale v tuto chvíli zařídit nemohu. Mohu Vám ale jako kompenzaci nabídnout slevu na příští nákup a doprava bude samozřejmě také zdarma. 


No a pak už to s ním vyřeší kolegyně, která bude mít zrovna směnu, a s trochou štěstí se s panem Prďolou už neuslyšíte. 

A protože tohle spisuju po desátý a zrovna mě nenapadá životní situace, kde by šlo tohle uplatnit a nebyla by tak nějak s hvězdičkou, zeptám se já vás - Kdy jste zachránili kozu a vlk se přitom nažral? Možná jste to udělali úplně nevědomky. 


Srážka s blbcem bolí nejvíc 


Je to tak a ne jinak. Jasně, když do vás narazí několikatunovej traktor, taky to není zrovna příjemný, ale to se vám v callcentráku u kancelářskýho stolu jen těžko stane. To už vám spíš brnkne někdo z šílený bandy těch nejhorších, nejproradnějších, nejnebezpečnějších, nejprotivnějších a nejujetějších individuí – nasranej důchodce, úzkostlivá mamina, kapitalista tvrďák, komunista tvrďák a debil. 

Je pravdou, že každej člen týhle squad má svý modifikace a úrovně. Nikdy nezáleží na věku a na pohlaví. Tihle jsou prostě všude. 

Nasranej důchodce, důchodkyně, důchodcovskej pár co si vás přehazuje z ucha na ucho a ne, fakt neví, jak se obnovuje to heslo. 

Mamina, která musí vařit, prát, dělat že je děsně vytížená a důležitá, protože já jsem matka, kdo je víc a vy si jí dovolujete komplikovat život něčím, za co ani osobně nemůžete. 

Pan podnikatel, kterej prostě ví, jak to chodí na západě a vy jako jděte s těmahle službama do prdele, protože v Americe je to jako úplně jinej level a náš zákazník náš pán, no ne? 

Komouš, kterej se cejtí chudák odstrčenej, opomenutej a věčně okrádanej jakýmkoliv podnikatelem, kterej holt měl ty koule na to si založit firmu a uspěl, tomuhle týpkovi prostě není žádná služba dost dobrá, ČOIku na vás! 

Debila už snad ani nerozebírám – to je prostě kdokoliv mimo zmíněné, kdo si na vás otevře přes telefon zobák a vyřve si třeba i zmrtvýchvstání vaší prababičky, jen když bude moct upustit páru. 


Vyrovnej se s tím, jak chceš a mysli na výplatu 


Jenže zvládnout konflikt s někým z týhle rejpalský ligy není to poslední. Naakumulovanej stres pak musíte nějak vyventilovat a to nejlépe tak, aby z toho nebyla další Hirošima. Hodiny a hodiny se držíte, abyste protivovi na konci drátu neurvali hlavu a jak se s tím srovnáte, jak se odreagujete, to už je váš problém. 

A tak je to i v životě. Koukejte se chovat, jak se sluší, jak se patří, přeskočte všechny klacky, co vám spadnou pod nohy a pak se s tím vším prostě nějak vyrovnejte. Myslete na výplatu a třeba si zajděte na masáž nebo na kafčo, to už je vaše věc. Jo a mimochodem… 

…když už jsme u toho kafe; vlk se nažere třeba ve chvíli, kdy držíte dietu a namísto klasickýho zašlehačkovanýho frapíčka si ho dáte bez šlehajdy a s nízkotučným mlékem. Tomu se jen tak btw říká intrapersonální konflikt. Ale že jste čekali tu úchylárnu, což? #whitepeopleproblems #basicbitchez


Hořká blogerka píše na webu Hořkej blog. Její články se v hodně cynickém duchu točí okolo jejího života, kdy se nebojí vzít na paškál cokoliv a kohokoliv.

A protože jsem posera a nechci skončit na jejím hater-listu, uplatil jsem jí guestpostem. :-P

3 fígle z callcentra. Tímhle uzemníte i cholerika v ráži 3 fígle z callcentra. Tímhle uzemníte i cholerika v ráži Reviewed by Lamič on 15:34:00 Rating: 5

5 komentářů :

  1. Jó, o tom jsem před nějakou dobou četl príma knihu - Jak překonat nesouhlas =D Doporučuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím. Díky za tip :)

      Vymazat
    2. http://konverzacnihypnoza.cz/

      Vymazat
  2. Když jsem si na střední přivydělávala brigádama, tak jsem jednou taky dostala ten blbý nápad pracovat v callcentru. A technika gramofonové desky se hodila, té dotyčné jsem opravdu nerozuměla, co to chce najít za vesnici a na mé opakované výzvy o hláskování reagovala neustále se zvyšujícím hlasem, dokud málem nevybuchla vzteky... nakonec zavěsila a já stejně věděla prd, co chtěla najít. Člověk ani neví, kdy se mu bude něco takového hodit :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to respekt, kor jestli jsi introvertka. Já bych na to nikdy neměl koule do toho jít, protože jsem na tohle hroznej posera :-D

      Já tu gramafonovou desku použil na kamaráda, kterej se mnou chtěl slovíčkařit. Furt jsem povídal to svoje, než to zabalil :-D

      Vymazat

Copyright © Lamič 2015-2016. Všechna práva a články mají domácí vězení a bez svolení nesmí z domu. Používá technologii služby Blogger.